Doelstellingen van het project
- Jongeren met een autisme beschikken over instrumenten om met de transitie school – werk om te gaan en zijn actief betrokken bij dit transitieproces
- Bemiddelaars/jobcoachen/leerkrachten … beschikken over effectieve vaardigheden en instrumenten om jongeren met autisme te ondersteunen bij de overgang van school naar werk (of een andere rol in de maatschappij)
- Bedrijven staan meer open om jongeren met autisme in dienst te nemen
- Families, vrijwilligersverenigingen en de gemeenschap in het algemeen zijn beter voorbereid op de transitie en weten hoe ze de jongere met autisme kunnen ondersteunen bij dit transitieproces
Projectactiviteiten
- Literatuuronderzoek naar goede praktijken
- Onderzoek naar bestaande digitale instrumenten
- Online platform maken met overzicht over de goede praktijken en digitale instrumenten die de jongere met autisme ondersteunen in de transitie van school naar werk
- Training voor bemiddelaars/jobcoachen/leerkrachten ontwikkelen
- Doeltreffendheid training testen via 4 pilots
- E-learningmodules voor bemiddelaars/jobcoachen/leerkrachten op online platform
Wie doet mee?
- Coördinatie: European Platform of Rehabilitation
- Expertise bemiddeling/begeleiding:
- GTB
- URI (Slovenie)
- Theotokos (Griekenland)
- Expertise werkgever: Autimatic
- Expertise schoolcontext: Rehab Ierland
- ICT + training: Futuro Digitale (Italië)
Meer weten over dit project?
Partners
EPR (promotor), URI (Slovenië), Theotokos (Griekenland), Autimatic, Rehab (Ierland), Futuro Digitale (Italië)
Duurtijd
1 okt. 2020 tot 30 sep. 2022